Dag 55, zitkuip, tweede helft hoofdspant, motorklappen

Na langere tijd met een kleiner team bezig te zijn geweest, hebben we nu voor het eerst weer met zijn vieren aan de kist gewerkt. Omdat de bouw van de DG-800 romp, die eerst af moet zijn voordat de LS10 rompmallen de harserij in kunnen, nog een beetje op zich laat wachten, zijn we ook met een paar onderdelen begonnen die nog niet in de rompmal nodig zijn. Gelamineerd worden de tweede helft van het hoofdspant, de twee motordeksels en de zitkuip met afdekkap voor de accu’s, die direct voor de kuip komen.

IMG_2074

In de kuip is het vierkant waar later de uitsparing voor de knuppel komt goed herkenbaar. Het bobbelige gedeelte aan de linkerkant is de afdekkap voor de beide boordaccu’s, die tijdens het vliegen later beide onder mijn bovenbenen een plekje zullen vinden. Deze afdekkap moet nog worden los gezaagd en wordt dan met cam-locs aan de zitkuip bevestigd. Aan de zijkant van de kuip is een licht groen gebied te zien. Dit zijn de versterkingslagen op de plek waar later het beslag voor de heupriemen vast wordt gemaakt.

IMG_2077

Vlak voor de uitsparing voor de knuppel komt een verstijvingsspant. Dit wordt op dezelfde dag in een aparte mal gelamineerd en moet later nog worden bijgesneden en op de kuip worden gelijmd.

IMG_2078

Ook wordt de tweede helft van het hoofdspant gelamineerd, zodat alle onderdelen nu gelamineerd zijn, die bij de rompbouw (in de mal) nodig zijn.

IMG_20131023_224628
De uitgeharde motordeksels in de mal nadat ik de vacuumzak heb verwijderd. De plooitjes ziet her en der te zien zijn zitten waarschijnlijk alleen in de peel ply.

IMG_20131023_225811
En na het uit de mal halen zitten ze nog aan elkaar vast.

Leave a comment