Nu de meeste spanten in de romp zijn ingelijmd, kan ook met de hoogteroerbesturing worden begonnen. Voordat de eigenlijke stootstangen kunnen worden ingezet, moeten er eerst korte stukjes aluminium buis aan de rompschaal worden gelamineerd. Hieruit worden de lineaire lagers voor de stootstangen gefabriceerd.
Hier rechtsonder in beeld zie je zo’n lager met een kort stuk stootstang, dat in het bereik van de cockpit natuurlijk netjes de contour van de zitkuip volgt. Boven de stootstang zit het mechanisme voor de trimvergrendeling. Met de groene hendel aan de knuppel worden via een bowden kabel de twee platen naar elkaar toe getrokken, waardoor je het korte stuk stang daartussen kunt verschuiven. Deze stang wordt later met twee veren aan de hoogteroerstang verbonden.
De lagers bestaan uit een PVC kogelkooi die in de alu buis loopt en daarin zitten plastic kogeltjes. Deze kogeltjes zijn er in verschillende grootten en daarmee kan de speling in de lagers worden ingesteld.
Zoals in bovenstaande afbeelding te zien is, zijn er voor het lange stuk stang over de lengte van de romp 5 van deze lagers ingebouwd. Rechts van de lange stootstang zit de massacompensatiestang voor de flapbesturing. Weer daarnaast zijn twee haken ingebouwd waar later de remkleppenstang aan komt te zitten. Daar weer naast zit een koker waar later diverse kabels in komen te liggen. Vooralsnog komt alleen de bowden kabel voor de decompressiehendel uit deze goot.