Dag 64, uitbouwen van de romp

Nadat alles is uitgehard, kunnen de werktuigen van de mallen af worden gehaald. In de linker schaal worden de lagers voor de hoogteroerstuurstang gelijmd.

image

Ook moeten er nog houders voor het wielmechanisme, voor de flaperonmixer en voor de remkleppen worden aangebracht.

image

In de rechterschaal wordt een houder voor de benzinekraan gelijmd en twee houders voor de mixer van de waterbediening.

image

Hier is de antenne in de rompschaal gelamineerd. Zoals eerder vermeld zit hij hoger dan gepland, omdat het koolstof hoger eindigt. Ook zijn de posities van de staartspanten al op het laminaat gemarkeerd, zodat we later weten waar geharst moet gaan worden. Zoals te zien is, loopt het onderste deel van de antenne door de twee watertanks. Het verticale deel ligt min of meer in de lijmnaad.

image

In de rechterschaal van het verticaal staartvlak plak ik een Flarm antenne van Bernd Dolba. Hierdoor is er minder stralingsbronnen in de cockpit en volgens Bernd is het bereik van een antenne in de staart beter dan in de cockpit, doordat er nu minder metaal en andere storingsbronnen in de buurt zitten. In de staart ontbreekt nu alleen nog de transponderantenne, maar die kan er pas in worden gezet als het afsluitspant van de staart erin zit.

image

Tot slot worden de twee achterste hoofdspanten nog op maat gemaakt. Hierin komt nog een inzetstuk en ook het achterste dwarskrachtbuis wordt hierin gelijmd, waarna ook de motorkast op deze spanten steunt.

Leave a comment